segunda-feira, julho 17, 2006

into my first day of my life

ontém à noite fiquei romântica. não quer dizer que o não seja, mas subitamente fiquei mais ainda.
por isso publico as letras das canções que a meu ver melhor traduzem, sem serem lamechas, a lamechice do amor.
quanto à canção do nick cave o ênfase não pode ir apenas para a letra. todo o conjunto letra + melodia é perfeito. ainda para mais quando se tem, como eu, uma ideia feita na cabeça de um videoclip para essa música, que obviamente não irá ser posto em prática não só por falta de competência e de meios mas também porque a canção já está bem ilustrada com um videoclip lindo.
para a canção de bright eyes, a ênfase vai mesmo para a letra, já que a melodia é muito simples. não é que a simplicidade seja algo de negativo, neste caso resulta num cançãozinha acústica muito bonita, perfeita para quem sabe tocar guitarra e quer impressionar aquele/a que ama, com uma letra que, a meu ver, é algo mais do que «I love you, I can't stop thinking of you, You're so beautiful, my heart is full.» a primeira vez que ouvi a «first day of my life» lembro-me de ter pensado: «oooooooooooh...que querido...». sei que parei tudo e ouvi até ao fim com muita muita atenção. não há muitas canções que tenham esse efeito em mim.

aceitam-se sugestões de canções para juntar a estas.

I don't believe in an interventionist
GodBut I know, darling, that you do
But if I did I would kneel down and ask Him
Not to intervene when it came to you
Not to touch a hair on your head
To leave you as you are
And if He felt He had to direct you
Then direct you into my arms

Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms

And I don't believe in the existence of angels
But looking at you I wonder if that's true
But if I did I would summon them together
And ask them to watch over you
To each burn a candle for you
To make bright and clear your path
And to walk, like Christ, in grace and love
And guide you into my arms

Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms

But I believe in Love
And I know that you do too
And I believe in some kind of path
That we can walk down, me and you
So keep your candles burning
And make her journey bright and pure
That she will keep returning
Always and evermore

Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms

nick cave and the bad seeds «into my arms»
album: the boatman's call

This is the first day of my life
Swear I was born right in the doorway
I went out in the rain, suddenly everything changed
They're spreading blankets on the beach
Yours is the first face that I saw
I think I was blind before I met you
Now I don't know where I am, don't know where I've been
But I know where I want to go
And so I thought I'd let you know
That these things take forever, I especially am slow
But I realized that I need you
And I wondered if I could come home
Remember the time you drove all night
Just to meet me in the morning
And I thought it was strange, you said everything changed
You felt as if you'd just woke up
And you said, "This is the first day of my life.I'm glad I didn't die before I met you.
But, now I don't care, I could go anywhere with you
And I'd probably be happy."
So if you wanna be with me
With these things there's no telling
We'll just have to wait and see
But I'd rather be working for a paycheck
Than waiting to win the lottery
Besides, maybe this time it's different
I mean I really think you like me

bright eyes «first day of my life»
album: i'm wide awake it's morning

5 comentários:

amazing disse...

Com que então com inveja...
Pois não era preciso.
Teria muito gosto em te levar comigo. Não, não havia problema de €.
Passei pelo pavilhão e como ainda havia bilhetes decidi arriscar, fui abordado por uma rapariga que me vendeu o dela e queria até menos dinheiro pelo bilhete, ams não achei correcto abusar do facto de ela à última da hora não ter podido ir.
O meu receio também era o mesmo, o do espaço, mas foi muito bom.
Ah, só um pormenor, os singles não são as melhores músicas de Sigur.

amazing disse...

Querias sugestões?
Marillion - No One Can

You landed in my life
Like a new and brighter light
That made all my past seem in the shadow
I always used to believe
That beauty was skin deep
But I need a new word to describe you

And the time that it took to take down the wall
Was the time that it took for me to fall
Hopelessly weak

No one can take you away from me now
Don't worry if they take me away
No one can take you away from me now
Don't matter how long we have to wait

The days before you came
Were really all the same
A greyness I used to call freedom
Endless nights out with the boys
The boasting and the noise
To think that I ever believed them

I don't care what they think
You're all I believe in
I carry you here
And there's something of you
In everything that I love

PalavrasDitas disse...

Sendo assim somos vizinhos porque eu sou de Palmela hehe. Fica bem ;)

betty coltrane disse...

Oh, Nickito... Não vou colocar nenhuma dele - tu já sabes quais eu escolheria. Então aqui vai, escolho três canções que me fazem ficar melosa. Três entre muitas, atenção! :)

"You'll know more than you want to know
you'll go slower than you want to go
you'll keep it in your heart
you won't let it stray

now i was led to believe
now i am forced to concede
the ones you love
are wainting for you now

there's a price you gotta pay
for letting nature take her course
but standing in her way
the picture gets worse

i'll break it to you gently
let it dawn slowly
sing it to you softly
every night

the ones you love are waiting for you
the ones you love are waiting for you now" Conway Savage, «The ones you love» - Àlbum:Nothing Broken


" do you remember the pledges
that we pledged in the passionate night
they're soiled now and torn at the edges
like moths on a stale yellow light

nor penance serves to renew them,
nor massive transfusions of trust
not even revenge can undo them
so twisted these vows and so crushed

and you say you've been humbled in love,
cut down in your love
forced to kneel in the mud
next to me

ah but why so bitterly
turn from the one
who kneels there
as deeply as thee

children have taken these pledges
they have ferried them out of the past
oh beyond all the graves and the hedges
where love must go hiding at last

and here where there is no description
here in the moment at hand
no sinner need rise up forgiven
no victim need limp to the stand

and look,dear heart,at the virgin
look how she welcomes him into her gown
and mark how the stranger's cold armor
dissolves like a star falling down

why trade this vision for desire
when you may have them both
you will never see a man this naked
i will never hold a woman this close" Leonad Cohen, «Humbled in love», Àlbum - Recent songs (chiça, que é grande!)

E por fim, esta não me deixa melosa, deixa-me numa poça sobre o chão:
Jeff Buckley, «Lover, you should've come over», Grace, pois claro. Não escrevo a letra - já a conhecem de certeza... Ai,ai...
(desculpa lá o tamanho!)

Beijoca!!

amazing disse...

Off-Post
Olá!
Quanto a Marillion, é assim, existem 2 Marillion's.
Um mais antigo com o vocalista FISH (que quase toda a gente adora) e depois outro com o vocalista STEVE HOGARTH (este no Herman no outro dia) que já não gostam tanto.
Há um álbum de 1985 que é o Misplaced Childhood, muito bom, e que toda a gente conhece.
Da era do novo vocalista, saíu um CD comercial que é "Holidays in Eden" e que deves conhecer pelo menos umas 3 músicas.
Mas o Marillion que eu verdadeiramente aprecio é o Marillion sem refrões, músicas 5 em 1, as letras, tudo.
É impossível não gostar e ter na prateleira o "Brave", uma obra prima, tal como o "Afraid of Sunlight".
Mas o "Brave" é divinal.
Não consegues gostar à primeira, acredito, mas tenta conhecer, vá lá.
OK, ouve a música "The Great Escape" desse álbum e verás do que falo.